Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Friday, May 21, 2010

yang mana satukah nikmat Tuhan yang hendak kamu dustakan

assalamualaikum...

alhamdulillah, wasyukurillah...pagi tadi, dapat juga aku bangun subuh secara berjamaah di masjid..mana x nya..tido kat masjid kn..huhu..bangun je, aku solat subuh, dan buka quran sbentar..quran yang aku beli ketika di taman islami MAAHAD JOHOR 2 tahun yg lepas. aku bawanya kemana sahaja, mudah., sebab dy ada tafsiran nya sekali, senang nk buka, dalam bas pun ley buka, n baca....tp aku jarang buat, hati aku keras x mahu buka, issh..astaghfirulahalazim...x pela, dapat pahala bawa quran pun jadila...pagi tadi aku buka dan baca surah ar-Rahman, lama x buka surah ni, aku penah sruh anak murid aku hafal, then aku scara x sgje terhafal..huhuhu....mula2 aku dgr ayat ni, supupu aku baca time hari keluarga atok amin, zunnurain baca, mengalir air mata aku secara tiba2..mengapa aku mengalirkan air mata?kerana ada ayat inibanyak kali ALLAH ulang ayat ni.31 kali.byk, dan menyedihkan kerana terdapat ayat ancaman, janji dan peringatan untuk hambaNya.....dan pagi tadi, aku buka dan baca sorang diri dalam masjid yang besar ini, bergema suara ku...lalu air mataku mengalir....
mengapa?kerana aku teringatkan kisah malam tdi nya, a
ku memarahi seseorang,patotkah aku memarahinya?sedangkan ALLAH itu maha Pemurah lagi maha penyayang, tapi kenapa tidak aku, aku hambaNYa....langsung tidak ada sifat penyayang langsung....maafkan ku teman andai aku ada terlepas kata..andai ada aku mengutuk kamu...habis satu surah aku baca, ustaz mokhtar x habis lagi baca..aku teruskan niat untuk mandi...


HAri ni, hari terakhir sarapan kat subaidah (mamak), makan roti ca
nai bersama zakwan ada pulak abg jalal...huhuhu...segan2....:),,wat tak tahu je...mamak roti canai 2!!siap!!haha...kenyang aku sampai kepetang, sampai ada org cakap saya buat2 tahan, kne gastrik baru tahu...hahaha...last2, makan jugak aku kat kedai char kuew teow tok wi kot nama nya, area kangar ..abg chik bawak, aku ikut jerk, perot tgh lapo..hahaha...boleyh tahan sedapla...

aku pusing2 bandar Kuala Perlis, mmg unik, pusing2 ke situ juga..yang best nya ada jeti ke langkawi..huhuhu....nnty aku nk pegi sekali dgn family aku...sabar ea awak, nnty saya akan bawa awak kesana..together2..huhuhu...dah tuh aku kol bang chik tanya umah dia kat mana?dy boley ajak aku p padang besar, aku pn on jela,,,hahaha....jalan sakan aku hari ni...sampai umah dia kat simpang empat, terus gerak, sengal bang chik xnk solat dulu.hahaha..dah azan asar kot..xpe2..layan2 kepala org tue..huhu....

dipadang besar, ada pulak org nk tempah barang, benga
ng aku...aku dah la x pandai nk pilih2 barang,sampai je situ terus blur, bang chik tnya pn aku ckp ntah pape..hahaha...best la jalan2...sebelum p umah bang chik n padang besar, aku ada pusing2,nampak org tanam padi,..menarik, aku x penah rase cmne org tanam padi, tanam sawit biasa, bukan setakat tanam, sume aku penah buat tntg sawet ni,maklumlah abahku sayang ada kebun sawet, so knela tolong abah,tanam, baja, kait, agkat, sume la...kait sawet 2 aku x rety lagi, asyek fail je ble wat..abes rosak pokok 2....so bila aku tgok org tanam padii ni aku tgokla,tgok je...pas 2 amek gambar..hahaha...mesty pakcik 2 igt aku ni pemberita...hahaha...padahal....lagi teruk..hehehe...




balek dari padang besar, sggah umah bang chik, aku sempat
on9, dah bang chik hulur, aku terima jela..hahaha...face book zakwan, zakwan facebook, betara emas zakawan facebook..bang chik bebel....tgh kemas barang pn nk bebel..hahaha...

pas 2, kami pun pulang sama2 ke UUM....esok nk betolak dah ni, aku naik moto bang chik naik chared hitam dy, singgah sat kat c-mart arau, cari baju batik tok majlis perasmian nnty,aduh, aku dah la x rety nk pilih...susah la,men pakai amek je...lawa gak la..huhuhu...wane purple..20minit je dalan c-mart 2 sebab cuaca x bpe elok, dia jeles tgok aku nek moto..huhu...zakwan kat uum ni pn dah sound suh balik cepat..hahaha...tepat jam 10 moto aku masuk proton nih, tapi saya x sempat nk mesej awak terus, saya pnye HP mati,..dah 10 minit baru smpai..maaf wak lmbat,jnji kul 10 nk mesej kan....sowi99......tp xpe..aku mesej gak sebab dia kata ada benda nk bncang2...bincang2, sampai kul 1 sambil aku kemas barang tok sok, mkn sume, abes suma saya luahkan kat awak..thanks kos sud
i bincg2...hehehe...mcm ni yang kita mahukan...hope awak sbo ea dgn kerenah saya, yang gler ni..hahahaha...papa hal pun awak mmg untuk saya...hehehe...pas 2 dy pn dah tdo...tgh tdo pn boley bg mesej....rindu sgt la 2,xpe, nnty kita jumpa ea..masak sedap2 tau....jgn suh mama,nk awak yg masak...hahaha....


lastly........aku online di uum zone ni.....buat kali yang terakhirnya dalam semester 2 ni...selamat tinggal UUM ZONE..aku pasti rindu kau yang selalu stuck, sebab rumah aku x ada wireless...hahaa...pape hal pn. aku cuba update blog ni, semiggu sekali paling kurang....tapi lepas program CEOS MIND ni la..esok dah start...dan aku betolak dari sini jam 8 pagi di mall...huhuhu....selamat tinggal UUM..U i sayang u...:)))))

cuaca gelap..xjelas.,..sori awak...huhuhu

3 comments:

Layyinul Harir said...

ehem..ehemm..haha..

betol2 feeling nih!..haha

ibnu_abu hussin said...

huhuhu

awal je feeling..
last 2 feeeling gak...
tgh lagila...huhu

Anonymous said...

sememangnya pengalaman tu sangat mahal dan xdpt dijual beli...
mari kita teruskan perjalanan di bumi ALLAH ini.. :))