Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Friday, May 14, 2010

English oh english....

Bismillahirrahmanirrahim...

English Comunication dah nak tamat, tapi aku punya english tetap rasa lemah sangat. Aku tak tahu macam mana nak improve english aku ni. Aku kecewa bila satu hari nanti, bila umur ku meningkat, aku masih tidak dapat menguasai bahasa Inggeris ni. Terdetik dalam hati aku, kalau aku punye english tak bagus, tak pandai cakap english, macam mana aku nak berdakwah dan berinteraksi dengan orang yang hanya tahu english saja, dan paling penting macam mana aku nak dapatkan perkerjaan yang lebih baik? macam2 persoalan bermain dalam fikiran aku sekarang ni, dan yang paling utama macam mana aku nak perelokkan english aku..

satu hari, lecterur ada bagi cadangan kat aku, aku dengar dan aku cuba ikut. lecterur tu cadangkan supaya aku berhenti baca surat khabar BM. dia minta aku baca paper english, everyday kena baca paper BI, aku cakap balik kat lecterur 2, saya dah cuba satu masa dulu, tapi hanya sekejap aku buat begitu.lecterur pun balas semula"manusia biasalah, cepat rasa jemu, jadi kamu jangan jemu, jangan putus asa untuk terus lakukan apa yang saya cadangkan tadi"aku cakap aku akan cuba.huh....

dan sekarang, aku cuba dan akan terus mencuba sampai post ni pun akan bertukar menjadi english semua..hahaha,...aku akan cuba satu hari nanti akan jadi begitu..huhu...

pada siapa yang bekenaan, maafkan saya sebab saya buat awak macam ni, saya tidak mahu rasa disakiti buat kali keberapa saya tak tahu, saya harap awak faham, dan awak sahaja dalam hati saya. Saya akan cuba untuk setia, saya cuba..Doakan sajalah kejayaan kita bersama macam mana yang awak bagi kat saya tempoh hari...sekian...wasalam...

0 comments: