Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Saturday, January 2, 2010

3.22 ujian ataupun nikmat???

Semester lalu iaitu semester satu aku belajar tak ada la bersungguuh-sungguh sangat. Sepanjang muhasabah yang aku lakukan setakat ini yang aku banyak lakukan adalah enjoy,main, join program, kacau orang, buat dosa apatah lagi. Tapi alhamdulillah sekarang aku pumyai pointer yang above 3.
Yang menjadi tanda tanya dalam diriku sekarang ini, adakah ini suatu nikmat ataupun ujian keatas ku,samada Allah nak uji aku supaya aku semakin jauh dariNya ataupun supaya aku semakin bersyukur kepada Nya.
Antara dua inilah yang Tuhan akan beri pada hambanya supaya lebih mendekatkan diri kepadaNya atau lebih jauh dari Nya..
Tetapi diriku sekarang ini dimana???kalau Tuhan ingin menguji aku sekalipun,aku tidak akan pernah putus asa, aku rela terima ujian Nya.kalau Tuhan memang ingin beri nikmat padaku aku bersyukur pada Nya.
Semoga dengan pointer yang kukecapi sekarang ini akan memberi semangat untuk terus meningkatkan prestasi akademik ku ini.

Kepada sahabat-sahabat yang kurang berpuas hati terhadapku kerana tak beri jawapan dalam exam, aku minta maaf banyak-banyak. Bukan aku tak mahu bagi, tetapi aku nak hasil daripada ujian ini berkat daripada Allah.Kalau nak minta aku bantu sekalipun luar daripada exam InsyaAllah.Janganlah bersedih sahabat,tingkatkan usaha kita sama-sama dalam semester ini.

2 comments:

Layyinul Harir said...

salam..
aku tersentuh bila baca luahan ko nie..ia mnyedarkan aku..
thks..:)

ibnu_abu hussin said...

luahan ker??
aku pn xtau la macam mana ley dpat mcm 2..