Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Friday, July 9, 2010

Antara rehat dengan menuntut ilmu......

assalamualaikum w.b.t
Pertama sekali dan buat selama-lamanya, marilah kita merafa`kan kesyukuran kehadrat ILAHI kerana memberikan kita nikmat untuk kita sama-sama bernafas, dan nikmat inilah yang manusia selalu lupa termasuklah diri saya yang lemah dan hina ini. Inilah antara hadis yang dibacakan oleh al-fadhil ustaz Nidzho Abd Rahman dalam kuliah maghribnya sempena penutupan minggu orientasi pelajar baru semester satu 2010/2011.

Alhamdulillah, minggu suai kenal sudahpun melabuhkan tirainya dan berakhirlah cuti bagi siswazah-siswazah aktif di Universiti Utara Malaysia ini. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar sepanjang waktu cuti saya antara semester 2 dan 3 ini walaupun saya berada dirumah cuma 2 minggu saja lebih kurang macam 2, tapi alhamdulillah, dengan 2 minggu ini dapat saya membantu abah untuk menyiyapkan rumah bahagian dapur walaupun masih tidak sepenuhnya. Sangat gembira bila balik rumah dapat tolong mak dan abah kat rumah 2 yang jarang2 sekali berjumpa. pada mulanya memang rasa berat sangat nak tolong, tapi alhamdulillah terlintas difikiran dan suara ustaz usamah terngiang-ngiang dalam kuliah ~santapan rohani~ menyebutkan bahawa "buatlah apa pn yang boleh membantu ibu bapa kamu ketika mana mereka masih ada lagi di dunia ini". sedih pula bila berjauhan macam ni, kerinduan amat dirasai. rasa macam nak balik pun ada, tapi banyak perkara perlu disiapkan kalau nk balik ni dengan keadaan badan yang sangat letih melalui sepanjang minggu orientasi ini...

my beloved daddy

my lovely mum

Memang cuti saya ini dipenuhi dengan pelbagai aktivitinya yang dimulai dengan kursus bahasa inggeris, national conference CEO`s MIND, program motivasi di SMKDBD, Mesyuarat agung tahunan PERKIM, induksi minggu suaikenal, dan terakhir sekali minggu suaikenal...Alhamdulillah sangat gembira apabila dapat aktiviti sebegini, mudah-mudahan dapat meningkatkan nilai jati diri dalaman saya selama saya mengikuti program sepanjang cuti ini dan memberikan pengalaman yang banyak sekali bagi saya dengan harapannya dapat membawa saya pada satu hari nanti orang yang berjaya bukan sahaja di dunia malah di Akhirat nanti...

english communication II

Dato` Mukhriz di CEO`s MIND

SMKDBD the best!!!

bersama Tun Mahathir

Gotong royong di pekan Changloon bersama pelajar baru

kekuatan DPP Muamalat di pekan Changloon

anak buah=anak murid

Alhamdulillah sekarang saya berada betul2 antara waktu rehat sambil menuntut ilmu dengan menuntut ilmu sepenuhnya. kerana apa? kerana hanya tinggal 2 hari sahaja lagi semester baru akan dibuka. masa inilah perancangan saya perlu di finaliskan untuk melancarkan lagi proses dalam semester 3 ini. jadi pelbagai perubahan insyaAllah akan saya lakukan untuk diri saya demi masa depan saya dan anak2 saya suatu masa kelak.

Terima kasih kepada semua yang memberikan kerjasama kepada saya sama ada secara rasmi mahupun secara tidak rasmi dengan harapan semoga ukhwah kita sentiasa berada dalam keredhaan Tuhan.Maaf sekiranya ada kesalahan yang saya lakukan kepada kamu semua. segala makan dan minum minta dihalalkan. insyaAllah kita diberkati TUHAN....

ahlan wasahlan semester salisah....
welcome third semester....
selamat datang semester ketiga....

wasalam....

0 comments: