Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Thursday, December 3, 2009

Jangan mudah melafazkan kata-kata...

Aku tidak tahu bagaimana mahu aku katakan tentang kata-kata yang manis keluar dari mulut seorang insan, kadang-kadang kata-kata yang keluar yang  keluar itu hanyalah dorongan dari nafsu semata-mata..seringkali aku mendengar kata-kata manis dari seorang wanita ini,sangat menggoda kata-katnya terhadapku...
ternyata aku ditipu, apa yang dikatakan bukan sahaja hanya padaku, tapi pada semua orang.
Sangat sedih,aku seringkali menangis bila teringat kata-katanya..
Jangan mudah melafazkan rindu,
Jangan mudah melafazkan kasih,
Jangan mudah melafazkan sayang,
Jangan mudah melafazkan cinta,
JIKA rindu,kasih,sayang,dan cinta jika cinta kepada ALLAH masih lagi lemah,tapi aku pelik kenapa ada setengah orang yang dengan selamber nyer megatakan aku sayang dia....????
mari kita merenung sejenak , muhasabah cinta kita, semoga kita sama-sama sabar menghadapi ujian dari TUHAN...

2 comments:

Bashir IbnDzul said...

salaam,

alhamdulillaah, jika kita masih punya kesedaran, itu tandanya Dia masih sayangkan kita, supaya kita kembali kepada cintaNya.

Cinta manusia hanyalah sandaran sahaja. Cinta Allah itu yang utama..

Semoga tabah mendepani dugaan..

ibnu_abu hussin said...

aminn....

walaupun berat untuk menghadapinya tapi itulah ujian yang patut ana hadapi..Allah yang bagi ujian itu pada ana..