Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Monday, November 30, 2009

Kehidupan selepas mati.

Sememangnya kehidupan di dunia ini adalah sementara,hanya yang kekal zat Tuhan yang maha Esa.
selepas kita dimatikan,kita semua pasti akan dihidupkan kembali.

aku tak tahu sejauh mana pemikiran aku tentang kehidupan selepas mati,kadang-kadang bila teringatkan mati aku mula menangis mengenang dosa-dosaku yang telah banyak aku lakukan,akan tetapi bila waktu aku lupa kesilapan yang sama aku lakukan.

Dimana letaknya diri pada pandangan Tuhan, terasa diriku kecil sangat.Ku mengharap bila menghadap Tuhan yang MAHA AGUNG satu hari nanti aku tidak dipandang hina walaupun aku telah banyak lakukan dosa.

yaAllah ampunilah dosa-dosaku yang hina ini ya GHAFFAR...



Sehari umurku bertambah makin mendekatkan diri kepada mati,tiada siapa yang dapat halang kematian ini,
kematian kita telah ditentukan oleh Tuhan bilamana umur kita 4 bulan dalam rahim ibu kita,

Ajal tidak kira usia, yang muda boleh pergi dahulu daripada yang tua.mungkin umur saya tidak panjang, setakat harii ni sahaja,aku x tahu semua itu, yang tahu hanyalah Tuhan yang mencipta kita semua.

Kepada kawan-kawan, sahabat, keluarga marilah kita sama-sama mohon keampunan daripada Allah S.W.T agar kita satu hari nanti dapat melihat wajah Allah dalam keadaan yang tenang...

0 comments: