Pages

we are the stars

selamat

widgeo.net

Friday, October 19, 2012

JODOHKU...!!!

Bismillah, Alhamdulillah Subhanallah

Telah ditetapkan oleh Allah ketika roh kita ditiupkan pada dalam jasad kita ketika umur kita 4 bulan di dalam rahim ibu kita akan nama jodoh kita. 

Ini bukan bermakna kita berserah sahaja semuanya pada takdir. itu fahaman QADARIAH. itu salah. tetapi kita perlu berdoa agar di tetapkan jodoh kita dalam kalangan golongan yang baik-baik sahaja untuk menjaga anak-anak kita kelak. Berdoalah begini, 

"YA ALLAH, SEKIRANYA DIA TELAH DITAQDIRKAN UNTUK KU, MAKA DEKATKANLAH HATINYA DENGANKU UNTUK LEBIH MENCINTAIMU, TETAPI SEKIRANYA DIA BUKAN DITAQDIRKAN UNTUKKU, MAKA JAUHKANLAH DIRINYA DARIPADAKU UNTUK DIA LEBIH MENCINTAIMU."

Semoga Allah mendengar doa kita ini, Allah pandanglah doaku ini, aku hambaMu yang lemah, Yang tiada daya untuk memaksa hambaMu mencintaiMu keranaku, Engkau sahajalah yang berdaya memaksa hambaMu mencintaiku keranaMu.

Jodohku... ku menantimu di gerbang kebahagiaan.. :)

3 comments:

Kerabu Jantung said...

InsyaAllah...lelaki yang baik akan mendapat pasangan yang baik....

norihan noryn said...

in sha ALLAH

KUIH TRADISIONAL SAINAH said...

macam mana pula kalau kita suka dgn seseorang tu dah bertahun2 tpi dia tak tau yg kita suka kat dia...kita sentiasa berdoa dia jodoh kita.Perlukah kita menunggu walaupun lebih banyak org yg lebih baik dri dia...?